פיתוח עובדים והאינטליגנציה הרגשית

 

האינטליגנציה הרגשית נוגעת בכל אדם.

לכל אדם יש רגשות ואותם הרגשות מנהלים אותנו, בבית, בעבודה, עם חברים, אפילו כשאנו לבד.

בכל מקום ובכל זמן, הרגשות עובדים – בכל זמן ומקום אנו מרגישים ומתוך אותו הרגש אנו פועלים.

 

דמיינו עובד במפעל למיון פרי.

זהו בית אריזה הממין את פירות העונה כלומר, חורף, קיץ – עבודה..

אותו פועל מגיע לעבודתו כל יום בשעה 06:00 בבוקר ומסיים את המשמרת שלו בשעה 15:00. אותו עובד מגיע כך כל בוקר במשך ה- 15 שנים האחרונות.

תפקידו – לעמוד ליד אחד המסועים ולשמור שפירות לא ישפכו החוצה מהמסילה כתוצאה ממהירות המסוע.

האם אתם יכולים לדמיין מה עובר במוחו של אותו עובד? מהו מרגיש בד"כ במהלך כל משמרת?

אני מנחש כי מחשבותיו נעות סביב מצוקות הפרנסה שלו (4 ילדים להאכיל בבית. אשתו מזכירה בבי"ס היסודי המקומי) ובנוגע לרגשותיו – מנחש כי חיוך לא מרוח על פניו במהלך המשמרת ואולי ההיפך הוא הנכון.

כמו מיודענו, עובדים בבית האריזה הנ"ל בתפקידים דומים עוד כ- 50 עובדים במשמרת.

האם לא מגיע לאותם עובדים להרגיש טוב? האם אותם פועלים לא נשחקים מעבודה כ"כ סיזיפית ולא מגוונת? האם יש לזה מחיר?

 

רמת השחיקה של אותם פועלים היא מהגבוהה ביותר בשוק העבודה.

חוסר האחידות והגיוון בעבודתם גורם להם להישחק וכתוצאה מכך, קצב העבודה פוחת משמעותית, איכות עבודתם נמוכה וסביר להניח שההיעדרות מהעבודה – גבוהה.

 

האינטליגנציה הרגשית מציעה כמו לכל אדם, גם כאן פתרונות ייחודיים לפיתוח עובדים, פיתוח צוותי עבודה והכל כמובן מתחיל בעובד הפרטי, היחיד.

כל ארגון המכבד עצמו ועובדיו ומבין כי המשאב האנושי הוא היקר והחשוב ביותר בכל ארגון יודע להגיד ולשים על סדר יומו, פיתוח עובדים.

קיימות אבחנות רבות באינטליגנציה הרגשית העוסקות בכל מה שקשור בפיתוח עובדים כשבסיס הידע מדבר על שלבים בפיתוח המודעות של העובד היחיד אל כלל הצוות.

 

בשלב הראשון, יפתח העובד את המודעות לעצם קיומם של הרגשות ולדומיננטיות שלהם ביומיום שלו – כמעט בכל פעולה שהוא עושה או חושב, בכל מקום.

השלב השני יהיה בהכרה כי הרגשות נולדים ונוצרים כתוצאה מסיטואציה המתרחשת בסביבת חייו אך היא נתונה לפרשנויות רבות וכל פירוש הניתן לה, היא בחירה בלבד.

 

השלבים הבאים יהיו ביכולת להבין כי האחריות לרגשות העולים בנו היא אך ורק שלנו ואנו נבחר את הפירוש, הרגש והתגובה לכל סיטואציה.

 

נחזור לעובד שלנו בבית האריזה:

עבודתו אמנם סיזיפית ולא מגוונת אך כל בוקר מתאספים עשרות אנשים בסטטוס דומה ובאים לעבוד יחד.

המפגש עם אותם אנשים יכול להיות מהנה, מפרה, מענג וממלא צורך חברתי שיכול להיות מאוד דומיננטי וחשוב בהוויה היומיומית של המפעל.

אותם עובדים, מגיעים כל בוקר לעבודתם. תלוש השכר אינו גבוה במיוחד אך נכנס באופן סדיר וקבוע לחשבון הבנק שלהם בו בזמן שהאבטלה קיימת בכל מקום ומפעלים כאלה נסגרים לא מעט.

אם רק נדע לתת לאותם עובדים את האופציה ונלמד אותם כיצד משתמשים נכון ברגשות, כיצד לבחור את הרגש ומדוע לא נעים להרגיש רע – אזי האווירה במפעל תשתפר פלאים.

המוטיבציה תעלה וכפועל יוצא – התפוקה.

 

עובדים ייעדרו פחות מעבודתם וישמחו להגיע כל בוקר מחדש.

פיתוח עובדים נכון לכל מקום בו יש עובדים המניעים גלגל של תוצרת, נתינת שירות, שיווק וכו'.

קחו לדוגמא איש שיווק המתרוצץ בשטח.

אותו עובד, אם רק נדע להעצים אותו, לתת לו כלים נכונים ואופרטיביים להתנהלות נכונה, המוטיבציה שלו תעלה וכמוה – המכירות.

כל פגישה שלו תהפוך לחגיגה. עוצמות המכירה יעלו כתוצאה מחיזוק האמונה במוצר אותו הוא מוכר.

ע"י פיתוח האינטליגנציה הרגשית, יחסיו עם הממונים שלו יהיו טובים הרבה יותר וע"י כך, תגבר הלויאליות למקום עבודתו ואולי אף פיתוח גאוות יחידה ועוד ועוד...

 

כל עובד ניתן לפתח ולהעצים – כל אדם באשר הוא...

כל צוות ניתן להעצים ולפתח אם רק תינתן ההזדמנות והרצון לעשות שינוי בהרגלים ובאורחות חיים.

שלח

תודה שפניתם אלינו!
הטופס נשלח בהצלחה. נשוב אליכם בהקדם.

דוא"ל:

This field is required.

הודעה:

This field is required.

טלפון: 

This field is required.

שם: 

This field is required.