הורות ואינטליגנציה רגשית

 

כמעט מיומנו הראשון בעולם, אנו משקיעים אנרגיות בלמידה.

למידת תנועות, הליכה, קואורדינציה, לתפעל משחקים ומכשירים שונים, בי"ס, אוניברסיטה, תואר כזה או אחר אך תחום אחד אנו לא לומדים בד"כ.

את תחום ההורות אנו לא לומדים. בבת אחת אנו הופכים להורים כמעט בלי שום הכנה מראש וזהו אולי התפקיד החשוב ביותר והמשמעותי ביותר בחיינו.

 

מיום שנולדים ילדינו ועד ליומנו האחרון אנו עסוקים בללוות אותם, ללמד אותם, להקנות להם ולדאוג להם ללא הרף. גם כשהם הורים בעצמם, אנו עדיין ההורים המחנכים והם הילדים המתבגרים..

קיימים אין-סוף תיאוריות מקצועיות על הורות, גידול נכון של ילדים, ליווי נכון, איפה אמור לעבור הגבול בין החברות להורות, איך ומתי שמים גבולות, אם בכלל, דמוקרטיה על גבול האנרכיה או משטר נוקשה וקר ועוד ועוד...

 

איך נבחר מה מתאים לנו? איך נדע מה הכי טוב לילדינו ואיך נדע האם מה שיש לנו לתת להם, את זה הם צריכים? כאן נכנס לחיינו תחום שנקרא אימון הורים.

כל אלה ועוד, שאלות מהותיות ומאוד משמעותיות לכל זוג הורים המגדלים ילדים ועסוקים וטרודים שיהיה הכי טוב שאפשר.

 

האינטליגנציה הרגשית מפשטת את העבודה עם ההורים ומשתמשת ברגשות ככלי מרכזי לבחינה ושינוי דפוסי התנהגות.

ההנחה כמובן מדברת על כך שרוב רובה של ההתנהלות שלנו מרגע שאנו מתעוררים בבוקר ועד הרגע שהולכים לישון, הוא מהרגש. הרגש מנהל את הרוב המכריע של התגובות וההתנהלות שלנו אך מתוך כך, אין לנו שליטה על חיינו והתנהלותנו וכאן נכנסת האינטליגנציה הרגשית ועושה סדר במשוואה הזו או יותר נכון – משנה אותה.

 

באימון ההורים, ההנחה היא כי אנו מגדלים את ילדינו מתוך אינטרס ברור: אנו רוצים שיהיה לנו טוב – ההורות מסבה לנו נחת, היא חלק משמעותי מאוד מהיומיום שלנו מעצם קיומם של הילדים שהולדנו, הם חלק בלתי נפרד מאיתנו עד יומנו האחרון. שמחתם – שמחתנו, הצלחתם – הצלחתנו- כאבם – כאבינו וכו'. על כן, אימון הורים בא לעשות לנו סדר בכל נושא ההורות, שמטבע הדברים חדש לנו ומאתגר אותנו כל פעם מחדש.

 

למידע נוסף על סדנאות הורים שאני מעביר.

 

זיהו הנקודה הזו היא משמעותית ומכרעת בעבודה עם ההורים. אנו לא פועלים למען ילדינו, עבורם וע"מ שיהיה להם טוב ומוצלח. אנו עושים זאת עבורנו. אנו דואגים להם ולצרכיהם כאילו היו עבורנו באופן אישי ולכן נעשה את האבחנה בין מה שטוב לנו בגין מי שאנחנו, אופיינו, אישיותנו וכו' לבין אופיים של ילדינו ומתוך כך, צרכיהם האישיים.

 

כאן יושם הדגש ויתרה מכך – ככל שנדע לטפח ולהעצים את ילדינו ולא בצילנו כלומר – נעניק להם את כל הכלים האפשריים ע"מ שחופש הבחירה שלהם יהיה גדול ככל האפשר. נקטין עד כמה שנוכל את ההגבלות ביכולותיהם וניתן ככל שרק ניתן ע"מ לבנות עבורם אופק ללא גבולות. נבחין כי ככל שטוב להם יותר, טוב לנו וההיפך. נפתח דרכי תקשורת עם ילדינו דרך הרגשות – נלמד אותם כיצד מבחינים ברגשות ועד כמה הם דומיננטיים וכמובן היכולת לשלוט בהם ולהשתמש בהם עפ"י צרכינו.

 

נלמד לפתח בהם את העצמאות המחשבתית מגיל צעיר ע"מ לפתח את יכולת שיקול הדעת. נלמד כיצד להבחין בין רגש לשכל, מתי משתמשים במה, יכולת תקשורת נכונה עם הסביבה ועוד ועוד...

ניסיוני כאב מזה כ- 18 שנה לשלושה ילדים, מראה באופן בולט מאוד כי בילדיי שוני מהותי בינם לבין חבריהם מתוך החינוך והאווירה שהייתה בבית – הפתיחות, האותנטיות, השיחות האינסופיות על כל דבר, היחסים המצוינים בינינו לבינם, בינם לבין עצמם...

 

האינטליגנציה הרגשית היא כלי נפלא ולדעתי הטוב ביותר לחינוך ילדים, להעצמתם ולאושרם.

 

למידע נוסף על אימון הורים צרו עימי קשר!

שלח

תודה שפניתם אלינו!
הטופס נשלח בהצלחה. נשוב אליכם בהקדם.

דוא"ל:

This field is required.

הודעה:

This field is required.

טלפון: 

This field is required.

שם: 

This field is required.

שלח

תודה שפניתם אלינו!
הטופס נשלח בהצלחה. נשוב אליכם בהקדם.

דוא"ל:

This field is required.

הודעה:

This field is required.

טלפון: 

This field is required.

שם: 

This field is required.